måndag 30 juli 2012

Emalj


Tänkte visa mina fynd från samlarmarknaden. Det blev många saker i emalj. Jag köpte också den franska tvålkoppen som man kan sätta upp på väggen i köket och en gamal tratt i emalj. Jag tror det är en kockum, men är inte helt säker.


Nu blommar hortensian, jag gillar den här blå lila. De blir fina om man torkar de med så det ska jag testa. Jag har satt en blomma i en gammal flaska så får se hur det går. Då kan man ju njuta av dem på vintern med när man längtar efter sommaren. 

Ta hand om er!
Kram Frida

6 kommentarer:

liven sa...

Så mye fint du fant på samlermarkedet...slike ting som jeg liker sååå godt !!
En nydelig lysestake fant du også ser jeg :)

Guttemamma sa...

Elsker slik emalje!! Bra kjøpmFrida!
Klem♥

Fågel Blå sa...

Så mycket vackert du fick med dej hem!
Och bilderna så vackra!
Tack för dom!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina saker du köpt, vit emalj är den allra finaste.
Kramar
AnnaMaria

Hulda sa...

Takk for fine kommentarer om lysthuset. :) Så vakre ting du har funnet deg. Jeg likte alt, det passet utmerket godt sammen. Det gamle bildet er også nydelig.

Linn sa...

Der var det utrolig mye fint:-) Likte bildene veldig godt, jakter litt gamle bilder selv<3 Me like<3<3
Klem Linn